جملات جالب
جملات جالب ..عاشقانه...لطیفه...پند آموز..اس ام اس.....
یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 16:29 :: نويسنده : اشکان

بیوگرافی استاد معین ، جاودانه صدای ایران نصرالله معین نجف آبادی(متولد ۱۳۳۰ در نجف آباد اصفهان) خواننده سرشناس موسیقی پاپ ایرانی است. او بیشتر با نام معین شناخته می‌شود. وی هم‌اکنون مقیم آمریکا است و در شهر سانتا روزا، کالیفرنیا زندگی می‌کند. معین در خانواده‌ای ۱۳ نفره همراه با ۳ برادر و ۷ خواهر بزرگ شد. وی از دوران کودکی علاقه خود را به آواز نشان داد. معین در سن ۱۸ سالگی نزد اساتید آواز آن زمان همچون تاج اصفهانی و حسن کسایی به یادگیری گوشه‌ها و دستگاه‌های آواز ایرانی پرداخت.

                                  بقیه ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 16:28 :: نويسنده : اشکان

معصومه دده بالا با نام هنری هایده، (۲۱ فروردین ۱۳۲۱ - ۳۰ دی ۱۳۶۸) خواننده ایرانی با صدای کنترآلتو است که بیست و یک سال در زمینه موسیقی دستگاهی و موسیقی پاپ ایرانی فعالیت داشت. 

فعالیت حرفه‌ای

هایده در تهران متولد شد. نام اصلی او معصومه دده بالا بود.[۱]

خواهر کوچک‌تر او، مهستی نیز از خوانندگان معروف ایرانی است که حدود سه سال پیش از هایده خوانندگی را آغاز کرد.

هایده در ۱۳۴۷، فعالیت حرفه‌ای خود را با خواندن ترانه «آزاده» اثر استادش علی تجویدی که بر روی آخرین سروده رهی معیری ساخته شده بود آغاز کرد[۲]. اجرای ترانه «آزاده» با ارکستر بزرگ گلها در رادیو تهران آغاز کار هایده بود. وی پس از اجرای چندین اثر دیگر از تجویدی و دیگر آهنگسازان در برنامه گلها، از نخستین سال‌های دهه ۱۳۵۰ به خواندن ترانه‌های پاپ علاقه‌مند شد که بیشتر از ساخته‌های فریدون خشنود، جهانبخش پازوکی، محمد حیدری و انوشیروان روحانی بودند.

هایده در شهریور ۱۳۵۷ چندین ماه پیش از پیروزی انقلاب ایران را به مقصد بریتانیا ترک کرد. او تا پایان عمر از این رویداد به عنوان تلخ‌ترین خاطره زندگی خود یاد می‌کرد.

هایده از ۱۳۶۱ در لس آنجلس به فعالیت ادامه

                                 بقیه ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 16:26 :: نويسنده : اشکان

نام : حسین
ملقب : تهی
متولد :1365
زادگاه : تهران
محل اقامت :تهران
همکاری :: تتلو " پیشرو "ابلیس " افشین یار 2 "ارمین 2@fm
رضا اتم " بابک تیغه " اشکان داگی "اشکان " شروین" امیر رضایا
غیره : جدیدا مدل شرکت گوچی شده
کلیپ : برو از پیش من " من و اون "راست میگن " غیر مستقیم

تهی از گذشته تا کنون
حسین تهی رپ رو از 7 سال پیش شروع کرد

او در ابتدا فقط اهنگهای کل کل می خوند مانند اهنگهای بگو سلام "رپ خوندن

                              بقیه ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 16:25 :: نويسنده : اشکان

اس :نام : یاسر نام خانوادگی : بختیاری لقب : یاسسبک : رپ - اجتماعی- اعتراضی تاریخ تولد : 30/3/1361 یاسر بختیاری در 30 خرداد 1361 در تهران متولد شد او در سن 16 سالگی ابتدا با گوش دادن به موسیقی رپ کار خود را آغاز کرد و این زمانی بود که پدرش از سفرهای تجاری اش از آلمان برگشت و برای او آخرین سی دی توپاک و سایر موسیقی های هیپ هاپ را آورد . پس از مرگ ناگهانی پدرش ، یاس با پذیرش مسئولیت خانواده و مراقبت از آنها مواجه شد . با بدهی هایی که پدرش برجا گذاشته بود به سختی قادر بود که از عهده خانواده و مخارج زندگی بر آید . یاس در سن 18 سالگی مجبور شد تمام آرزو های دانشگاه خود را کنار بگذارد و دانشگاه را ترک کند و شروع به کار نمود تا از کل خانواده حمایت نماید . این مقارن با زمانی بود که او شروع به نوشتن شعر نمود و سپس شعرها رابه موسیقی تبدیل کرد . این اولین راهی بود که او را با ذهن و فکر پدرش نزدیک میکرد . پس از زلزله بم در ایران ، یاس از جان باختن بسیاری از مردم ایران ( تقریباً 50 هزار نفر ) در این حادثه ، به شدت ناراحت شد و او آهنگ " بم " را برای اولین بار نوشت و این آغاز حرفه خوانندگی او بود .

                                    بقیه ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 16:23 :: نويسنده : اشکان

سروش لشکری (زاده ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۴) با نام هنری هیچکس از اولین خوانندگان موسیقی رپ فارسی و از پیشگامان «رپ خیابانی» در ایران است. پدر سروش اصالتی همدانی دارد . او 021 را برای معرفی رپ کن های تهرانی در 5 سال پیش درست کرد. او از سه رقم کد تلفن شهر تهران برای اسم آن استفاده کرد و آن را تبدیل به یک سمبل برای شهر تهران در رپ کرد. آهنگهای اول هیچ کس به زبان انگلیسی و درباره مشکلات اجتماعی در ایران بود.

 بعد از آن تصمیم گرفت به زبان فارسی رپ کند زیرا بهتر می توانست احساسات خود را بیان کند، بعد از خواندن چند آهنگ هیچ کس شروع به تجربه کردن سبک های مختلف در رپ کرد. همانطور که می بینید او هم اکنون در هر آهنگ خود یک نوآوری دارد. هیچ کس همیشه سعی کرده کاری نو برای شنوندگان و طرفداران خود ارائه دهد. در حالی که هیچ وقت پشتوانه مالی نداشته است

 

              بقیه ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 16:21 :: نويسنده : اشکان

فائقهٔ آتشین معروف به گوگوش (زاده ۱۵ اردیبهشت ۱۳۲۹ در تهران) خواننده و هنرپیشهٔ مشهور ایرانی است. او از محبوب‌ترین خوانندگان تاریخ موسیقی ایران به شمار رفته و در سایر کشورهای آسیای میانه و خاورمیانه نیز هواخواهان بسیاری دارد.

در سالهای دههٔ هفتاد میلادی و پیش از انقلاب ایران وی را «شاه‌ماهی موسیقی ایران» می‌نامیدند. این لقب بعد از بازگشت وی به آمریکا دوباره بر سر زبان‌ها افتاد و در تبلیغات رادیو تلویزیونی تور بازگشت از این نام بسیار استفاده شد.

فائقه آتشین در سال ۱۳۲۹ در تهران[۳] زاده شد. پدر و مادر او از ایرانیانی بودند که تبارشان به قفقاز می‌رسید. او هنگامی که ۲ سال داشت، پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند.

گوگوش نامی ارمنی برای پسران است، در کودکی دایه ارمنی‌اش او را با این نام صدا می‌کرد و بعدها این نام را به عنوان نام هنری‌اش برگزید.[۴][۵]

                                                                                  بقیه ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 16:18 :: نويسنده : اشکان

زنده یاد ویگن-ویگن در سال 1308 در شهرهمدان بدنیاامدنام کامل وی ویگن دردریان هست .اودارای مدرک تحصیلی دیپلم می باشد واز سال 1330باخواندن آواز فعالیت هنری خودرااغازکرد.شروع فعالیت او درسال 1332باخواندن آواز بر فیلم چهره آشنا ساخته حسن خردمند بود. از عمده آوازهای شادروان می توان به قناری-مراببوس-گلی از بهشت-دختردریا-زن ایرونی-همیشه یاد توام-شادوماد-هفت هشت-مرابه یاد بیاور-دوکبوتر ودهها ترانه خاطره انگیز دیگر اشاره کرد   اولین گیتارش رو در کودکی از یک سرباز روس خرید. ویگن با صدائی غیر از صداهای دیگر و ترانه هائی متفاوت از ترانه های سنتی، آغازگر موسقی پاپ ایران شد و در این راه تا کسب عنوان سلطان جاز ایران پیش رفت. او که شغل نقشه‌برداری داشت در ابتدا با خواندن در کافه‌ها محبوب دوستداران موسیقی مردم‌پسند شد. اجرای آهنگ در رادیو تهران او را به شهرت رساند. صدای گرم او که با نواختن گیتارش همراه می‌شد، با شعرهایی با مضمون‌های تازه و ملودی‌های نو چهره تازه‌ای در صحنه موسیقی ایران عرضه کرد.[۲] 

                    بقیه ادمه مطلب



ادامه مطلب ...
یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 16:15 :: نويسنده : اشکان

ابراهیم حامدی ( ابی آقای صدا) صدایی بی همتا و یکی از ماندگار ترین خوانندگان  در تاریخ موسیقی ایران ... ابراهیم حامدی متخلص به "ابی" در ۲۹ خرداد سال ۱۳۲۸ در میدان فوزیه تهران دیده به جهان گشود. او دردوران نوجوانی به استعدادهای خویش در خواندن پی برد و شروع به خواندن در یک گروه دوستانه به نام sun boys کرد و خواندن در باشگاهها و کاخ های جوانان را آغاز کرد و پس از چند سال ، در آغاز جوانی اولین ترانه ی مستقل خود را اجرا کرد . این اثر ترانه ای بود با نام "عطش"در سال 1351 از ساخته های " استاد حسین واثقی "برای فیلمی با همین عنوان. "ابی" این ترانه را با چنان قدرت و زیبایی اجرا کرد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. ابی به این ترتیب پا به عرصه ی ترانه گذاشت و آغازگر سبکی تازه در ترانه نوین ایران شد. او با اتکا بر صدای توانمند و بی نظیرش پا به عرصه پر فراز و نشیب ترانه گذاشت. او از همان روزهای اول و آثار نخستینش نشان داد که حرفهای بسیاری برای گفتن دارد و می تواند تأثیر به سزایی در شکلگیری ترانه نوین ایران که آن روزها چند سالی بیشتر از عمرش نمی گذشت داشته باشد.      

                                         بقیه ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 16:14 :: نويسنده : اشکان

سپیده خواننده ایرانی‌تبار آمریکایی موسیقی پاپ و راک است. وی در تاریخ 1342/02/16 متولد شد و از پدری کرد کرمانشاهی و مادری گرجی تبار بدنیا آمده و هم اکنون ساکن شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا، آمریکا است. متولد 1351 در شهر اصفهان میباشد. سپیده قبل از این که انفرادی کار کند با گروه سیلوئت کار میکرد که به دلایل نامعلومی منحل شد. سپیده در مصاحبه‌های با بهزاد بلور از بی‌بی‌سی فارسی، گفت که به ورزش بوکس تایلندی می‌پردازد، به موسیقی راک و هارد راک علاقه دارد و از علاقه‌مندان به کارهای لینکین پارک، اوانسنس، آزی آزبورن، متالیکا و رامشتاین است. در عکسهای قدیمی سپیده همیشه صلیب بر گردن او دیده میشد اما در عکسهای اخیری که از سپیده منتشر شده نماد شطان پرستی در دستان او دیده میشود. آلبوم‌ها: دختری توی آینه (۱۳۸۳) بی‌پروا (

یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 16:13 :: نويسنده : اشکان

نام: علی

نام خانوادگی: لهراسِبی 

(لهراسِب ، یک اسم شاهنامه ای بوده و معنای آن هم (اسب سفید) است.)

اولین فرزند یک خانواده 6 نفره.

محل تولد: تهران

تاریخ تولد: 20 فروردین

تحصیلات: کارشناسی الکترونیک از دانشگاه آزاد کرج

از سال 1374موسیقی را با نوازندگی پیانو نزد مهرداد تاج کریمی آغاز نمود سپس به

فراگیری تئوری موسیقی پرداخت و در بخش موسیقی کودکان و نوجوانان شروع به

فعالیت نمود ، در سال 79 با خوانندگی تیتراژ سریال کلبه سفید بطور جدی وارد عرصه

خوانندگی گردید و پس از آن حدود یکسال و نیم به فراگیری آواز کلاسیک نزد محمدرضا

صادقی مشغول بود ، در سال 81 دومین تیتراژ را برای سریال دریاییها به کارگردانی

مسعود رسام خواند و آلبومی به همین نام نیز منتشر کرد ، در سال 83 تیتراژ برنامه

روزانه صبح بخیر ایران و در سال 84 تیتراژ سریال پیله های پرواز(اونی که مدعی بود عاشقته...)

به آهنگسازی بهروزصفاریان را اجرا نمود و با این تیتراژ و ترانه آشنای حس غریب

به شهرت رسید در سال 85 آلبوم مثلث که آلبومی متفاوت و بهتر از دریاییها بود را روانه بازار کرد ،

سپس تیتراژ برنامه جنجالی عبور شیشه ای را با صدای او شنیدیم

که مورد توجه بسیاری قرار گرفت همچنین 

 تیتراژ برنامه بوی عیدی ویژه برنامه نوروز 86 می باشد که

آهنگسازی و تنظیم آن همانند پیله های پرواز و عبور شیشه ای هرسه به عهده

بهروزصفاریان و ترانه های آنها متعلق به روزبه بمانی می باشد.

پيوندها


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 289
بازدید ماه : 411
بازدید کل : 317992
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


ابزار وبلاگنویسی